Rok z życia copywritera, czyli co się działo w Ulu

„Nie można wyczerpać kreatywności. Im więcej jej używasz, tym więcej jej masz”.

Z tymi słowami, których autorką jest Maya Angelou, uznana afroamerykańska poetka, w Ulu tekstów zgadzamy się całkowicie. Copywriting to nie tylko nasza profesja, w której stale się rozwijamy i budujemy doświadczenie, ale przede wszystkim pasja. Dlatego też nigdy nie brakuje nam nowych pomysłów na odpowiednie ujęcie poruszanych tematów, nieszablonowego podejścia, a przy tym, oczywiście,  dbałości o szczegóły i poprawność językową.

Wszechstronność ważnym copywriterskim narzędziem 

Miniony rok 2023 obfitował w Ulu tekstów w mnogość poruszanej tematyki, co przyczyniło się do naszego rozwoju, poszerzenia horyzontów i szlifowania copywriterskiego warsztatu. Miałyśmy okazję stawiać czoła nowym wyzwaniom, dzięki czemu, nie po raz pierwszy, przekonywałyśmy się, że copywriting niejedno ma imię, a kreatywność może być niewyczerpalna. Call to action, formuły copywriterskie, posługiwanie się językiem korzyści – choć te hasła, związane z naszą pracą, nie brzmią zbyt twórczo, w ubiegłym roku zdecydowanie rozwinęłyśmy skrzydła pod względem różnorodności realizowanych zleceń. Poniżej przedstawiam zaledwie kilka z obszarów, w których miałyśmy przyjemność działać. 

Business is business – reklama dźwignią (nie tylko) handlu

Kiedyś strona internetowa, a obecnie także działania w mediach społecznościowych, stały się wizytówką każdej, chcącej liczyć się na rynku, marki. W 2023 roku miałyśmy okazję współpracować z firmami, działającymi w różnych branżach, co zdecydowanie rozwinęło naszą wszechstronność. Tworzyłyśmy treści zarówno dla przedsiębiorców ubezpieczeniowych, biura tłumaczeń oraz posty dotyczące rozwoju startupów i pracy zdalnej. Dzięki temu stale jesteśmy na bieżąco i, zwłaszcza działając w Ulu, wiemy, co w trawie piszczy. 

Lifestyle, czyli szkoła, kosmetyki i podróże

Poszerzyć horyzonty i zmierzyć się z nowymi tematami pomogły nam także zlecenia, pochodzące z branży kosmetycznej. Zgłębiłyśmy wiedzę odnośnie do produktów pielęgnacyjnych, ich właściwości oraz składu – krótko mówiąc, poczułyśmy, czym to pachnie. 

Mając na uwadze, że, poza wyglądem, dbać należy także o samorozwój, z niemałą przyjemnością zmierzyłyśmy się z opisem wydarzeń z życia licealistów oraz prezentowałyśmy (nie tylko) tej grupie, zalety studiowania, również w trybie online. 

Zdobywając wykształcenie w tej właśnie formie, ma się dużo czasu na podróże, te małe  i duże. Tworząc opisy wielu atrakcyjnych miejsc w Europie i na świecie, a także relacjonując ciekawostki z życia cyfrowych nomadów, same poczułyśmy chrapkę na słoneczne wojaże. 

Copywriting dozwolony… do lat osiemnastu

Równie ciekawym aspektem naszej pracy, co tworzenie opisów podróży, było także pisanie bajek dla dzieci. Wspaniale było puścić wodze fantazji i zatopić się w fantastycznym świecie spersonifikowanych mieszkańców lasu, skrzatów czy księżniczek. 

Mamy nadzieję, że nasze teksty wywołają uśmiech na buźce niejednego dziecka. 

Świat maluszków jest nam znany nie tylko z powodu pisania historii z morałem dla tej grupy. Tworzymy też opisy produktów, które ułatwiają codzienne funkcjonowanie zarówno najmłodszym, jak i ich kochanym mamom. Aby uporządkowanie przestrzeni stało się łatwiejsze, zabawa przyjemniejsza, a robienie pamiątkowych zdjęć można było potraktować jak rytuał. 

Służymy poradą przez cały rok

Od początku naszej działalności na facebookowym profilu, w każdy wtorek, publikujemy Porady z ula. W zeszłym roku było ich aż 25! Seria ta cieszy się sympatią oraz zainteresowaniem wśród naszych wiernych odbiorczyń i odbiorców, którzy, nierzadko sami, podsuwali pomysły na kolejne posty.

Ponadto starałyśmy się, w interesujący sposób, przybliżać tajniki copywritingu oraz działań marketingowych. Nie zabrakło zarówno wyjaśnień branżowych zagadnień (np. guest posting, copywriting autentyczny), jak i aktualności (rozwój technologii AI, Młodzieżowe Słowo Roku). 

mULtum wiedzy dla każdego

Od kilku miesięcy Ul tekstów obecny jest również na Instagramie, gdzie regularnie publikujemy interesujące treści. Wszyscy, zainteresowani tematyką tworzenia tekstów i rozwoju marki w mediach społecznościowych, mogą znaleźć proste, ale skuteczne tipy, odnośnie do zdobywania popularności swoich profili. Pamiętamy także o quizach, które angażują odbiorców i ułatwiają przyswajanie ciekawostek. 

W ubiegłym roku, z niegasnącym zaangażowaniem, kontynuowałyśmy także prowadzenie miodowego bloga na naszej stronie internetowej. Różne formy publikacji w mediach społecznościowych, rodzaje treści, najbardziej cenione przez odbiorców, design thinking czy real time marketing, to tylko niektóre z zagadnień, jakie wyjaśniałyśmy w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy. 

Mamy nadzieję, że rok 2024 pozytywnie zaskoczy nas nowymi wyzwaniami i pozwoli dalej rozwijać nasz copywriterski warsztat i zamiłowanie do słowa pisanego.

Magda Bebel