Tytuł, który przyciąga – z jakich metod korzysta copywriter?

Mówi się, że to nie szata zdobi człowieka – wygląd nie determinuje bowiem osobowości. Książki natomiast nie powinno się oceniać po okładce, bez zapoznania się z jej treścią. Jednak jak, tworząc różnego rodzaju teksty, nakłonić potencjalnych odbiorców do zapoznania się z ich treścią? Każdy copywriter doskonale wie, że należy wykorzystać szansę, jaką jest moc chwytliwego tytułu.

Jak go stworzyć? Poznajmy kilka metod, którymi posługuje się content marketing.

1. Wywołaj emocje

W zderzeniu fakty kontra emocje, te drugie od zawsze wiodły prym. Dlatego, konstruując tytuł, warto spróbować wprawić czytelnika w konkretny stan, np. rozbawienie, obawę, dylemat, motywację czy nadzieję.

PRZYKŁADY:

  • Naukowcy biją na alarm – ten produkt niszczy Twoje zdrowie.
  • Inflacja wciąż rośnie. Czy Twoje oszczędności są bezpieczne?
  • Jest szansa na dodatkowy dochód – sprawdź, czy spełniasz kryteria.

2. Wyliczaj rozwiązania i korzyści

Kolejnym sposobem na chwytliwy tytuł, jaki stosuje profesjonalny copywriter, są wyliczenia. Dzięki nim potencjalny odbiorca treści wie, ile opcji znajdzie dla siebie w przypadku nurtującego go zagadnienia.

PRZYKŁADY:

  • 5 sprawdzonych sposobów na zaistnienie w mediach społecznościowych.
  • 3 inspirujące historie dla każdej kobiety biznesu.
  • 10 wskazówek, jak mądrze poradzić sobie ze zbuntowanym nastolatkiem.

3. Odwołuj się do statystyk i autorytetów

Kontrowersje i emocje generują ogromną ciekawość. Jednak w przypadku tekstów branżowych liczy się profesjonalizm. Copywriter powinien w ich przypadku stosować tytuły, nawiązujące do konkretnych liczb lub wypowiedzi ekspertów.

PRZYKŁADY:

  • Aż 30% Polaków nie sięgnęło w minionym roku po ani jedną książkę.
  • 40% pracowników małych i średnich przedsiębiorstw chce nadal pracować zdalnie.
  • Minister zdrowia ostrzega przed skutkami nadmiernej ilości suplementów.

4. Stawiaj ważne pytania

W myślach każdego z nas codziennie powstają dziesiątki pytań na wiele tematów. Dlatego dobrą strategią jest wyłonienie takiego, na które odpowiedzi copywriter udziela w treści. Chodzi o poruszenie popularnej kwestii, która dotychczas nie została do końca wyjaśniona.

PRZYKŁADY:

  • Kiedy Instagram ucina zasięgi postów?
  • Jakich błędów uniknąć, dokonując kupna używanego samochodu?
  • Czy copywriter musi ukończyć konkretny kierunek studiów?

Copywriter daje słowo…

Należy także pamiętać, że tytuł tekstu musi być nie tylko chwytliwy, ale i spójny z treścią. Copywriter nie powinien w nim składać obietnicy, której za pomocą treści nie zamierza spełnić. Straci w ten sposób zaufanie czytelnika, który prawdopodobnie więcej nie przeczyta publikacji na danej stronie czy profilu.

Magda Bebel