Trendy w social mediach i copywritingu na rok 2024

Dynamicznie zmieniające się trendy w social mediach wymuszają na markach dostosowanie sposobu komunikacji z odbiorcami. Rok 2023 niewątpliwie należy do narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, których wpływ na tworzenie treści jest nie do przecenienia. Nieustanny rozwój AI jest powodem coraz gorętszych dyskusji na temat autentyczności i budowania zaangażowania. Z całą pewnością ChatGPT i podobne narzędzia trwale zmienią krajobraz social mediów, jednak do ich wykorzystania warto podejść z pewną rezerwą. 

Według ekspertów do spraw marketingu internetowego kluczem do sukcesu marek w social mediach w 2024 roku ma być połączenie trzech składowych:

  • zastosowania AI,
  • dbałości o wysoką jakość contentu,
  • szerszego wykorzystania treści generowanych przez użytkowników (user-generated content). 

Wspólnie przyjrzyjmy się najważniejszym prognozom dotyczącym trendów w copywritingu i mediach społecznościowych na kolejny rok. 

Więcej treści generowanych przez użytkowników

Według raportu Semrush Social Media 2024 Trends, konsumenci będą bardziej angażować się w treści generowane przez użytkowników niż w te dopracowane, profesjonalne. Dotyczy to głównie (lecz nie tylko) przedstawicieli pokolenia Z, którzy są zmęczeni nieustannym dążeniem do perfekcji i nieskazitelności. 

Odbiorcy uważają treści tworzone przez użytkowników za bardziej autentyczne i wiarygodne. To ważna tendencja, której właściciele biznesów nie powinni bagatelizować. W nadchodzącym roku warto skupić się na dostarczaniu bardziej „surowego” contentu, np. treści video zza kulis. Oprócz nich możesz udostępniać treści Twoich odbiorców, np. zdjęcia lub krótkie video z dedykowanym hashtagiem.

Skupienie na budowaniu zaangażowania

Zaangażowanie to obok autentyczności, jeden z głównych trendów w social mediach na 2024 rok. Prawdziwe zaangażowanie odbiorców to najlepszy wyznacznik sukcesu marki w mediach społecznościowych. Eksperci zachęcają do kładzenia nacisku na tworzenia treści, które będą zachęcały do reagowania i komentowania. Dla nas, copywriterów, oznacza to konieczność budowania takiego contentu, który będzie stanowił punkt wyjścia dla wartościowych dyskusji. 

Delegowanie zadań sztucznej inteligencji

Zarówno właściciele firm, jak i social media managerowie i twórcy treści mogą skorzystać ze wsparcia narzędzi opartych na AI w realizacji prostych, cyklicznych czynności. Sztucznej inteligencji można oddelegować przykładowo: generowanie sugestii tematów postów do social mediów, optymalizowanie treści do specyfiki określonych kanałów, dodawanie emotikon i hashtagów do gotowych postów.

Warto zaznaczyć, że generatory treści bazujące na AI nie są optymalnym źródłem treści gotowych do publikacji na stronie internetowej lub w social mediach. Dlatego w 2024 roku nie rezygnuj z samodzielnego pisania treści lub ze wsparcia profesjonalnego copywritera w tym zakresie.

LinkedIn priorytetową platformą dla marketingu B2B

Grono aktywnych użytkowników LinkedIn rozrosło się do milionów profesjonalistów z różnych branż, co czyni ten portal nieocenionym narzędziem do nawiązywania i zacieśniania relacji B2B. Specjaliści prognozują dalszy rozwój platformy, stąd też nie ma wątpliwości, że to właśnie na strategii działań na LinkedIn należy skupić się w 2024 roku.

Podsumowanie

W 2024 roku trendy w social mediach i copywritingu będą skupiać się na trzech kluczowych elementach. Po pierwsze, na znaczeniu zyskają treści pisane przez użytkowników, które są postrzegane jako bardziej autentyczne i wiarygodne. Po drugie, zaangażowanie odbiorców stanie się kluczowym wyznacznikiem sukcesu marek w mediach społecznościowych. I wreszcie, po trzecie, sztuczna inteligencja nadal będzie odgrywać istotną rolę, umożliwiając automatyzację prostych zadań, takich jak generowanie sugestii tematów postów czy optymalizacja treści pod konkretne kanały.

Katarzyna Wacławska