Name, Address, Phone – wizytówka NAP firmy
Jednym z czynników, który zniechęca potencjalnych klientów do danej organizacji, jest niemożność szybkiego znalezienia jej informacji kontaktowych w sieci. Należy zatem zadbać o stworzenie wizytówki NAP. Czym ona jest, do czego służy i dlaczego jej obecność jest tak pożądana?
Daj się odszukać w sieci
NAP jest skrótem od angielskich wyrazów – name (nazwa), adres (pełnoformatowy adres organizacji) i phone number (numer telefonu). Są to podstawowe dane, jakich szuka się, aby nawiązać kontakt z daną firmą. Brak wizytówek w wynikach wyszukiwania powoduje, że Internauci zaczynają być podejrzliwi wobec jej działalności, a co za tym idzie, sięgają po ofertę konkurencji. Takiemu scenariuszowi można zapobiec, publikując wizytówki NAP. Prezentowanie danych to jednak nie jedyna ich funkcja i zaleta.
Do pozostałych należą:
- lepsze wyniki w pozycjonowaniu lokalnym, za pośrednictwem serwisów i portali zewnętrznych, gdzie opublikowane są wizytówki,
- możliwość bezpłatnego lub niskobudżetowego promowania firmy,
- zaistnienie w świadomości internautów bez konieczności posiadania strony www.
Wiedząc już, jak bardzo opłaca się mieć w przestrzeni internetowej NAP-y, sprawdź, jakie informacje powinny one przedstawiać.
Jakie dane umieścić na wizytówce NAP?
Poza nazwą firmy, adresem oraz numerem kontaktowym, profesjonalna wizytówka NAP powinna zostać wzbogacona także o szereg dodatkowych informacji. Dobrze, aby nie zabrakło w niej:
- odnośników do profili w mediach społecznościowych,
- odpowiednio zoptymalizowanej nazwy firmy (najlepiej, aby zawierała słowo kluczowe),
- krótkiego, ale rzeczowego opisu działalności,
- najważniejszych elementów oferty (flagowych produktów i/lub usług),
- adresu e-mail,
- godzin pracy firmy,
- adresu NIP oraz REGON.
Należy pamiętać, aby dane na wizytówce były pełne, aktualne i nie różniły się od siebie, bez względu na miejsce ich publikacji.
Gdzie publikować wizytówki NAP?
W wirtualnej przestrzeni istnieje wiele miejsc, w których można opublikować wizytówkę swojej organizacji. Są to katalogi zarówno ogólne, jak i te, które dotyczą lokalnych przedsiębiorstw. Widoczność w wynikach wyszukiwania poprawi w szczególności obecność na platformie Google My Bussiness. Uwzględnić warto także branżowe katalogi online, gdzie najczęściej zaglądają osoby, poszukujące konkretnych usług lub produktów. Profesjonalnie opracowana wizytówka NAP pozwoli wyróżnić się tam na tle konkurencji. Informacje o organizacji opłaca się dodawać także na platformach kartograficznych (mapach online), a w przypadku branż gastronomicznych czy usługowych, skutecznym krokiem jest pojawienie się w aplikacjach mobilnych.
Spójne działania marketingowe
Aby promowanie własnego biznesu w mediach społecznościowych mogło przynosić wymierne, stabilne i długofalowe korzyści, podejmowane działania muszą być profesjonalne i spójne. Samo publikowanie wizytówek NAP to zdecydowanie za mało, by zachęcić potencjalnych klientów, jeśli firma nie posiada odpowiednio zarządzanej strony internetowej oraz nie działa w mediach społecznościowych. Wsparciem w ogarnięciu wszystkich tych kwestii może okazać się doświadczony zespół copywriterski, który sprawnie przygotuje plan działania i będzie go sukcesywnie (i z sukcesami!) realizować.
Magda Bebel