Must have content marketingu, czyli artykuły na firmowym blogu

Blog firmowy jest sprawdzonym narzędziem content marketingu. Niemal 1/3 polskich firm prowadzi własny blog dłużej niż 4 lata. Niektórym, w dobie social mediów, blog biznesowy może wydawać się wręcz przestarzałym narzędziem komunikacji z klientami. Czy aktualnie nadal warto go prowadzić? Napisanie artykułu na bloga to zajęcie czasochłonne, a nie jest to przecież wysiłek jednorazowy. 

Co zyskasz prowadząc bloga?

Eksperci marketingu internetowego są zdania, że w 2021 roku nadal warto dbać o publikowanie na blogu. Dlaczego? Po pierwsze, wspomaga to działania pozycjonujące witrynę firmy w wynikach wyszukiwarek. Następnie, dzięki prowadzeniu bloga, firma buduje swoją markę w sieci i ma szansę pozyskać zaufanie klientów. Wreszcie, prowadzenie bloga przekłada się również na sprzedaż produktów i usług. 

Blog biznesowy jest o tyle istotny, że w przeciwieństwie np. do profili w social mediach, stanowi Twoją własność. O ile możliwe jest to, że z dnia na dzień stracisz kontrolę nad swoim profilem na Facebooku czy LinkedInie, to blog firmowy pozostanie Twoją własnością. Co jednak zrobić, aby praca wkładana w prowadzenie bloga przyniosła wymierne rezultaty? Jak w pełni wykorzystać jego potencjał? 

Zastanów się, do kogo piszesz artykuły na blogu

Zanim zaczniesz pisać, dokładnie określ swoją personę marketingową. Odpowiedz sobie na pytania: w jakim wieku jest mój odbiorca? Czy ma rodzinę? Ile zarabia? Jaki styl komunikacji preferuje? Określenie persony marketingowej pomoże Ci w opracowaniu strategii komunikacji w wielu kanałach, nie tylko na blogu, ale i w social mediach. Mając przed oczami obraz swojego odbiorcy, łatwiej Ci będzie przygotować listę tematów do poruszenia. Zastanów się, czego Twój potencjalny klient potrzebuje, z jakimi problemami się zmaga, jakie frazy wpisuje w wyszukiwarkę. Pisz dla klienta, nie dla siebie. 

Regularnie publikuj artykuły na blogu

Tak jak w przypadku większości działań content marketingowych, tak i w odniesieniu do prowadzenia bloga firmowego, systematyczność ma kluczowe znaczenie. Nawet jeśli nie możesz sobie pozwolić na publikowanie z dużą częstotliwością, to jeden nowy artykuł na blogu, raz w miesiącu, nadal robi różnicę. Miej zawsze ułożony content plan. Niech działania na Twoim blogu i w mediach społecznościowych wzajemnie się uzupełniają. 

Pamiętaj o tym, że chociaż początkowo pomysłów na wpisy będziesz mieć bez końca, to z czasem tematy mogą zacząć się wyczerpywać. Nie obawiaj się sięgać po starsze treści, aby zbudować na ich bazie coś nowego! 

Dbaj o jakość treści

Niezależnie od tego, jak długo prowadzisz bloga firmowego, powinieneś dbać o to, aby zamieszczane tam treści były zawsze aktualne. Artykuły przestarzałe, nienadające się do odświeżenia, bez wahania możesz usunąć, natomiast te, które mają potencjał, warto aktualizować. Przynajmniej raz w roku zrób przegląd bloga pod tym kątem. 

Wpisy, które zaktualizowałeś, powinny zostać opatrzone datą aktualizacji, ewentualnie chociażby samym dopiskiem „treść aktualizowana”. Jeśli tekst jest długi, warto dodać do niego spis treści – to znacznie ułatwi odbiorcom poruszanie się po nim. Warto również dodać pogrubienia najistotniejszych informacji. Tekst powinien być podzielony na mniejsze części – akapity. Taka treść jest o wiele przyjemniejsza dla oka niż ściana tekstu. Pamiętaj o stosowaniu atrakcyjnych tytułów i nagłówków. 

Bądź ekspertem w swojej dziedzinie

Rzetelne i profesjonalne prowadzenie firmowego bloga pozwoli Ci zdobyć pozycję eksperta w Twojej dziedzinie. Szczególnie w niektórych branżach, tj. zdrowie, czy finanse, fachowe treści, poparte badaniami naukowymi, czy skonsultowane przez specjalistów, pozwolą Ci zdobyć zaufanie klientów. Niech to, co piszesz, przekona Twojego odbiorcę, że znasz się na rzeczy.

Zdaj się na pomoc copywritera

Nie masz pomysłu na wpisy? Brakuje Ci czasu na research? A może po prostu pisanie nie jest Twoją najmocniejszą stroną? Nic straconego, bo w kwestii prowadzenia bloga firmowego możesz zdać się na pomoc profesjonalisty. Copywriterzy z Ula tekstów? ułożą dla Ciebie harmonogram treści, przygotują merytoryczne wpisy, w oparciu o dokładny research oraz zadbają o to, aby w tekstach pojawiały się naturalnie wplecione frazy SEO. Jeśli chcesz tchnąć życie w swojego bloga albo wystartować z nowym – jesteś w dobrym miejscu.

Katarzyna Wacławska