Jak postować, aby skutecznie promować? – różne formy publikacji w social mediach

Umiejętnie prowadzone działania z zakresu copywritingu są w stanie zapewnić marce sukces w mediach społecznościowych. Warto jednak mieć na uwadze, że nie ma jednego, uniwersalnego i ponadczasowego przepisu na publikacje, które zapewnią odpowiednią klikalność.

Gusta internautów dość szybko się zmieniają, kształtując nowe trendy. Obowiązkowe jest zatem ich regularne śledzenie, a także stawianie na różnorodność. Z poprzednich wpisów na naszym blogu wiesz już, kiedy najlepiej publikować treści i na co zwracać uwagę podczas ich tworzenia.

Pamiętaj, że post nie musi być jedynie blokiem treści, któremu towarzyszy przeciętna grafika. Możesz zwrócić uwagę internautów na wiele różnych sposobów. Oto kilka typów publikacji, które angażują dotychczasowych obserwujących i pomagają zdobywać nowych.

Storytelling niedokończony – historia w rękach odbiorców

Prezentowanie usługi lub produktu za pomocą storytellingu to świetna forma reklamy. Technikę tę kreatywnie potrafi wykorzystać każdy profesjonalny copywriter. Czy jednak możliwe jest w tym formacie zaangażowanie odbiorców? Jak najbardziej, a wystarczy tu jedynie… niedopowiedzenie. Opublikuj wstęp interesującej historii, a jej rozwinięcie pozostaw w rękach obserwujących. Będą mieli dobrą zabawę, Twoja oferta zadomowi się w ich pamięci, a marka zyska na popularności.

Real time marketing (RTM), czyli Refleks To Mus

Aby w sekcji komentarzy pod publikacjami firmy zawrzało, odwołuj się do bieżących wydarzeń, które poruszają opinię publiczną. Staraj się przy tym kreatywnie nawiązywać do oferty tworzonej przez Ciebie marki i pamiętaj, żeby zachować granice dobrego smaku, nie infantylizując istotnych społecznie tematów. Poruszając kwestię aktualnych wydarzeń, pytaj obserwujących o ich opinię, np. poprzez publikację ankiety.

Tu i teraz – transmisja na żywo

W siedzibie Twojej firmy dzieje się coś ważnego? Chcesz podzielić się jakimś sukcesem lub po prostu przedstawić team, z którym na co dzień tworzysz markę? Skorzystaj z opcji transmisji na żywo – znajdziesz ją zarówno na Facebooku i Instagramie, jak i Linkedinie. Według danych, opublikowanych przez ostatni z wymienionych portali, live potrafi wygenerować ponad 20 razy więcej komentarzy niż klasyczne wideo i 10 razy więcej udostępnień.

Infografika – atrakcyjne oblicze nudnych statystyk

Zbliżający się coraz większymi krokami koniec roku to zawsze czas podsumowań. Jeżeli chcesz poinformować obserwujących, jakie sukcesy zanotowała w ciągu ostatnich miesięcy Twoja firma, ile osób skorzystało z jej oferty czy który produkt z danej serii był najczęściej kupowany, infografika pomoże czytelnie zaprezentować wszelkie dane. Możesz je urozmaicić wplecionymi w statystyki ciekawostkami w formie “Czy wiesz, że…” lub “Kilka faktów o…”.

Pod postem z infografiką zapytaj obserwujących o ich opinie. Dowiesz się dzięki temu, które elementy Twojej oferty cenią najbardziej i jakie mają sugestie na przyszłość. Pamiętaj, aby odpisywać na komentarze.

Postaw na chill – copywriting w służbie rozrywki

Internet to przestrzeń, która bezustannie bombarduje nas informacjami z kraju i ze świata. Niestety większość z nich nie ma pozytywnego wydźwięku – wzbudza obawę, strach, poczucie bezradności. Spraw, aby Twój profil w mediach społecznościowych był profesjonalny, ale też wywoływał pozytywne emocje. Od czasu do czasu, w zależności od tematyki, zamieszczaj quizy, rebusy, i zagadki. Każdy z nas lubi się na chwilę oderwać od codziennych spraw, sprawdzając swoją spostrzegawczość lub weryfikując, jakim typem konsumenta jest. 😉 Oczywiście poproś o podzielenie się w komentarzach wynikami quizów i rozwiązaniami zabaw.

Profesjonalne postowanie? Copywritera zadanie!

Chcesz, aby profile Twojej firmy w mediach społecznościowych trafiały do grupy docelowej, prezentowały się profesjonalnie i umiejętnie budowały wizerunek marki? Zastosuj się do powyższych wskazówek oraz innych tipów, które znajdziesz na naszym blogu. Jeśli nie czujesz się na siłach, aby samodzielnie przygotowywać treści do social mediów, zgłoś się do nas. Podejmiemy działania, które pomogą Ci zaistnieć w świadomości odbiorców oraz sprzedawać produkty i usługi.

Magda Bebel