Jak pisać oferty?

Ilość treści, które codziennie chłoniemy, jest tak duża, że coraz trudniej zainteresować potencjalnego klienta, aby przeczytał, zobaczył lub wysłuchał tego, co chcemy przekazać. Dodatkowo czas na zrobienie dobrego pierwszego wrażenia systematycznie się skraca. Z tego powodu widzimy coraz więcej krzykliwych reklam i tytułów. Każdy, kto prowadzi biznes, dobrze wie, że nawiązanie stałej współpracy z klientem bywa czasochłonne. Pierwszym etapem tego procesu jest przeważnie wysłanie oferty. W jaki sposób ją napisać? Jak przekonać potencjalnego klienta do współpracy właśnie z nami? I wreszcie jak wyróżnić naszą ofertę spośród dziesiątek, a może nawet setek innych?

Oferta handlowa — podstawowe informacje

Przede wszystkim warto wyjaśnić, czym tak naprawdę jest oferta handlowa. W przypadku dokumentu tekstowego mówimy o treści, która ma na celu rozpoczęcie współpracy. Innymi słowy, oferta ma doprowadzić do sytuacji, w której potencjalny klient zamienia się w klienta korzystającego z naszych usług. Dlaczego jest to takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że nawet w przypadku, gdy oferujemy profesjonalne usługi lub wysokiej jakości produkty w atrakcyjnych cenach, system rekomendacji nie zadziała bez pierwszych kilku lub kilkunastu klientów.

Co powinna zawierać oferta handlowa?

Każda prawidłowo napisana oferta powinna zawierać rozwiązanie konkretnego problemu, z którym boryka się adresat naszej wiadomości. To z pozoru proste zadanie, jednak w praktyce nie zawsze takie jest. Dlaczego?

🍯Profesjonalny copywriter dobrze wie, że jednym z kluczowych elementów profesjonalnej oferty handlowej jest przedstawienie rozwiązania za pomocą języka branżowego. W praktyce oznacza to, że w przypadku wysłania oferty handlowej do właściciela firmy transportowej, warto używać takich słów jak „mobilki”, „ścieżka”, „dróżka” i „obsada”.

🍯Kolejnym elementem oferty handlowej jest chwytliwy tytuł, który zainteresuje odbiorcę wiadomości. Te kilka wyrazów ma kolosalne znaczenie, dlatego warto im poświęcić dużo czasu. Profesjonalni copywriterzy mają duże doświadczenie w pisaniu angażujących treści, które zaczynają się od tytułu przyciągającego uwagę.

Oprócz opisania problemu i rozwiązania, które oferujesz, oferta handlowa powinna również zawierać korzyści wynikające ze współpracy właśnie z Tobą. Nie mogą to być ogólne korzyści typu „będzie lepiej”, ponieważ ten zwrot jest zbyt ogólny. Musisz maksymalnie sprecyzować i szczegółowo, aczkolwiek krótko opisać co klient zyska na współpracy z Tobą i dlaczego warto za to zapłacić.

Postaw na wiarygodność

Jeżeli masz taką możliwość, to przedstaw wyniki swojej współpracy z innymi klientami, którzy mieli podobne problemy, co adresat oferty. Dodatkowo wiarygodność podnosi cena usługi, produktu bądź rozwiązania oraz wszystkie dane Twojej firmy. Konstruowanie oferty handlowej nigdy nie powinno być napisane w pośpiechu. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że w takim przypadku oferta przeważnie jest zbyt ogólna, a co za tym idzie, mniej skuteczna. Profesjonalny copywriter, po przeprowadzeniu pogłębionego wywiadu, potrafi napisać ofertę zawierającą wszystkie niezbędne elementy, odwołania, a nawet metody perswazji. Oferta tego typu nie ma na celu przedstawienie klientowi Twoich usług lub produktów, ale zainicjowanie owocnej współpracy, korzystnej dla obu stron.

Mateusz Łątka