
Firmowe konto na Instagramie – dlaczego musisz je mieć?
Jeśli w 2023 roku Twojej firmy nadal nie ma na Instgramie, najwyższy czas to zmienić. Chociażby dlatego, że takie są oczekiwania Twoich klientów, a konkurencja nie śpi. Brakuje Ci pomysłów na posty i nie wiesz, jak często publikować? Czytaj dalej, aby przekonać się, że działanie na IG ma sens, i nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać.
Szczypta statystyk
Dane globalne wskazują, że każdego dnia ponad 2 mln użytkowników Instagrama przegląda minimum 1 profil biznesowy. Tegoroczne badanie agencji BrandLift pokazało z kolei, że aż 43% Polaków kupuje na Instagramie. W naszym kraju ta platforma ma 6,8 mln aktywnych użytkowników. Jest to bez wątpienia jedna z najpopularniejszych kanałów społecznościowych, z której korzystają głównie młode osoby (przede wszystkim reprezentanci pokolenia Z). Użytkownicy chętnie obserwują nie tylko swoich znajomych, influencerów czy celebrytów, ale i lubiane marki.

Jak korzystać z konta na Instagramie?
Za pomocą Instagrama możesz:
- w atrakcyjny sposób prezentować swoje usługi lub produkty;
- docierać do nowych odbiorców;
- budować relacje z obecnymi klientami;
- zwiększać rozpoznawalność swojej marki.
Na Instagramie najpewniej jest już Twoja konkurencja. Dlaczego zatem miałoby zabraknąć tam Twojej firmy?
Co publikować w postach na Instagramie?
Chociaż Instagram jest kojarzony przede wszystkim ze zdjęciami i krótkimi formatami video, jako copywriterzy skoncentrujemy się w tym wpisie na postach. Treści, które publikujesz, powinny skupiać się na dawaniu wartości odbiorcom. W zależności od przyjętej przez Ciebie strategii mogą one inspirować, uczyć lub bawić. Pamiętaj, że Twoi odbiorcy nie obserwują Cię dla reklam, dlatego nie ograniczaj się do informowania ich o nowościach i promocjach. Pisząc posty, miej na uwadze, że w cenie jest obecnie autentyczność – użytkownicy nie chcą widzieć wyidealizowanego wizerunku marki, a ten zbliżony do rzeczywistego.
Pisz jasno i zwięźle, unikając słownictwa i zwrotów, którego Twoi odbiorcy mogą nie rozumieć. Utrzymuj spójny styl wypowiedzi i zachęcaj użytkowników do interakcji z Twoją marką. Jeśli nie masz pomysłu na posty, aktywnie szukaj inspiracji. Obserwuj konta o podobnej tematyce i na podstawie ich treści staraj się budować własne. Do każdego postu dodaj od kilku do kilkunastu pasujących hashtagów. Miksuj popularne, mające setki tysięcy obserwatorów, z niszowymi.

Jak często publikować posty na Instagramie?
Początkujące konta nierzadko publikują bardzo często, ale chaotycznie, bez harmonogramu. Takie działanie przeważnie kończy się wypaleniem. Aby tego uniknąć, przygotuj plan. Publikuj systematycznie, w miarę swoich możliwości. Postaraj się udostępniać minimum 1 nowy post w tygodniu, a jeśli masz czas i pomysły – 2 lub 3.
Zacznij działać!
Przygotuj strategię obecności swojej marki na Instagramie, spójną z działaniami w innych kanałach. Opracuj content plan i trzymaj się go. Pisząc posty, pamiętaj przede wszystkim o wartości dla Twoich odbiorców. Jeśli z jakiegoś powodu nie jesteś w stanie regularnie tworzyć i publikować treści, skorzystaj z naszej pomocy w tym zakresie.
Katarzyna Wacławska