Emoji marketing w mediach społecznościowych
Emoji marketing to strategia, polegająca na włączeniu używanych na co dzień w sieci małych obrazków w działania promocyjne firmy. Miejscem, gdzie ta forma reklamy znajduje najszersze zastosowanie, są media społecznościowe. Czy jednak wystarczy wkleić w publikowaną treść kilka niepozornych symboli, aby odniosła ona sukces? 🤔
Czym właściwie jest emoji?
Słowo pochodzi z języka japońskiego (e -obraz; moji -litera) i określa po prostu piktogramy. Emoji to nazwa, która bywa stosowana wymiennie z emotikonami. Jednak nie są to synonimy. Emotikony odnoszą się bowiem tylko do symboli tekstowych, których zadaniem jest obrazować emocje. Natomiast emoji posiadają szersze zastosowanie 👉 mogą np. prezentować rośliny, zwierzęta, miejsca czy produkty spożywcze, a nawet zawody.
Media społecznościowe środowiskiem przyjaznym dla emoji
Promując biznes w sieci, nie należy zapominać o potencjale social mediów. Regularne prowadzenie profili na Faceboooku, Linkedinie czy Instagramie pomaga stale poszerzać grupę potencjalnych klientów. Dodatkowo można pozostać z odbiorcami w stałym kontakcie, co daje szanse na poznawanie ich opinii. 😍 Jednak publikować należy z głową. Aby nie popełnić błędów, które wizerunkowo jedynie zaszkodzą, warto zwrócić się o pomoc np. do profesjonalnych copywriterów. Pomogą oni z wyprzedzeniem zaplanować tematykę postów, a tekst odpowiednio zintegrują z emoji.
Różne oblicza social media 👉 jak poprawnie używać emoji?
Linkedin, Facebook, Instagram, Twitter… – platform, które mogą służyć promowaniu biznesu, jest wiele. Nie wszystkie jednak skupiają te same grupy odbiorców. W związku z tym nie wszędzie emoji będą tak samo mile widziane. ⚠️ Na portalach branżowych czy dotyczących w głównej mierze tematów biznesowych nadmiar piktogramów może zostać uznany za brak profesjonalizmu. Przykładem niech będzie wpis o charakterze eksperckim. Jeśli zostanie on okraszony zbyt dużą ilością obrazków, odbiorcy mogą uznać jego autora za osobę niekompetentną i infantylną.
Ponadto zdarza się, że znaczenie poszczególnych emoji budzi wątpliwości. Używając w publikacji piktogramu rozbieżnego z tekstem, nietrudno popełnić gafę i narazić się na śmieszność. 🥦 W takim przypadku lepiej zupełnie odpuścić sobie stosowanie emoji.
Jeszcze jedną istotną kwestią w zakresie używania piktogramów jest problem z ich widocznością. Nie wszystkie symbole będą poprawnie wyświetlać się na każdym urządzeniu. Wtedy, zamiast obrazka, w treści pojawi się pusty kwadracik. ◻︎
Copywriting w służbie emoji marketingu
Jak widać, umiejętne stosowanie emoji to niemal sztuka. Nie mając głębszej wiedzy na ten temat, warto powierzyć działania z zakresu emoji marketingu profesjonalistom. 🐝 Należy pamiętać, że copywriting zajmuje się nie tylko tworzeniem tekstów. Kompetentni copywriterzy są w stanie poprowadzić profile w mediach społecznościowych, zręcznie wdrażając przy tym odpowiednie działania marketingowe. Wszak emoji to zaledwie jedno z wielu narzędzi, dzięki któremu można przykuć uwagę odbiorcy i pozostać w jego świadomości na dłużej.
Magda Bebel