Droga do miana eksperta, czyli artykuły poradnikowe

Publikacja artykułów poradnikowych to świetny sposób na zdobycie zaufania klienta. Odpowiadanie na jego pytania, wątpliwości oraz rozwijanie interesujących go tematów, to dobry kierunek do uzyskania wizerunku eksperta w swojej dziedzinie. Najlepszą drogą do prezentacji posiadanej wiedzy jest prowadzenie bloga o tematyce, która współgra z prowadzoną działalnością.

Copywriting to rzetelność, wiarygodność i empatia

Copywriter nie jest, rzecz jasna, specjalistą w każdej dziedzinie. Wykorzystując swoją wiedzę i umiejętności oraz bazując na rzetelnym researchu, ma natomiast możliwość stworzyć wiarygodny artykuł poradnikowy. Na każdym etapie jego redagowania powinien jednak współpracować z prawdziwym ekspertem w danej branży. 

Jak przekonać czytelnika, że prezentowane dane są zgodne ze stanem faktycznym? Trzeba korzystać ze statystyk, wyników badań naukowych oraz przytaczać źródła, z których te informacje pochodzą.

Copywriting a sztuka empatii

W konfrontacji z konkretnym problemem często wyszukujemy porad w Internecie. Wtedy właśnie doskonale swą funkcję spełniają artykuły poradnikowe. Jednak ich odbiorca musi czuć, że jego kłopot nie jest lekceważony i że nie zostaje z nim sam. Fachowe, ale i wspierające podejście do czytelnika ma ogromne znaczenie.

Grupa docelowa

Copywriter powinien dokładnie określić odbiorców, do których kierowana jest treść poradnika. Dzięki temu będzie wiedzieć, jaki styl wypowiedzi zastosować. Inaczej bowiem należy pisać do laików, a inaczej do osób działających w danej dziedzinie.

Skuteczne rozwiązania

Do artykułów poradnikowych sięga się najczęściej wtedy, kiedy pojawia się problem do rozwiązania. Należy się zatem skupić na konkretnych wskazówkach i przejrzystym układzie tekstu. Mile widziane są krótkie zdania, instrukcje z zastosowaniem wypunktowania oraz listy.

SEO

Aby Twój blog pokazywał się wysoko w wynikach wyszukiwania, copywriter musi zastosować SEO. Wplatanie fraz kluczowych w tekst to niestety nie bułka z masłem i tajniki takich działań znają głównie specjaliści.

Jeśli masz solidną wiedzę w swojej dziedzinie, ale nie masz czasu ani weny do tworzenia profesjonalnych artykułów poradnikowych, chętnie Cię wyręczymy.

?kontakt@ultekstow.pl

?505 657 335