Czym tak naprawdę jest content marketing?

Marketing treści to potężne narzędzie pogłębiające więź z klientem, które bezpośrednio przekłada się na długoterminową współpracę. Budowanie lojalności oraz silnej więzi ze szczegółowo sprecyzowaną grupą odbiorców niejednokrotnie decyduje o sukcesie przedsiębiorstwa. Jakie korzyści wynikają ze stosowania strategii opierającej się na content marketingu? Co w praktyce może zyskać firma, która zdecyduje się na inwestowanie w przekaz marketingowy z góry nastawiony na relacje?

Content marketing – szczegółowa definicja pojęcia

Aby usystematyzować wiedzę i prawidłowo ukierunkować działania, przede wszystkim należy poznać definicję marketingu treści. Bez tego trudno będzie zaplanować całą strategię. Do rzeczy. Content marketingiem nazywamy czynności związane z tworzeniem i publikowaniem w Internecie treści. Ich głównym zadaniem jest przyciągnięcie uwagi określonej grupy odbiorców. To pierwszy etap. Kolejnym jest systematyczne budowanie zaangażowania osób, do których kierujemy nasze treści, zaś ostatnim tworzenie więzi i lojalności pomiędzy firmą, marką, produktem, usługą lub osobą, a konkretną grupą odbiorców.

Działania w obrębie marketingu treści

Wszystkie działania content marketingowe, bez względu na ich formę, muszą nieść ze sobą wartość. Z punktu widzenia odbiorcy, treści o charakterze ogólnym po prostu nie są atrakcyjne i w rezultacie bywają pomijane. Zupełnie inaczej wygląda sprawa w sytuacji, gdy przekaz niesie ze sobą konkretne korzyści dla czytelnika. Innymi słowy, jeżeli odbiorca stwierdzi, że po przeczytaniu danego artykułu, wpisu lub e-booka, a także zapoznaniu się z prezentacją multimedialną uzyska wartościową i przede wszystkim praktyczną wiedzę, z pewnością wykaże zainteresowanie. Najlepszym przykładem są profesjonalne treści tworzone przez osoby, które zdobyły swoją wiedzę poprzez wieloletnią praktykę w danej dziedzinie.

Dlaczego są one tak skuteczne?

  • Przeważnie informacje tego typu są przekazywane na płatnych szkoleniach, a w przypadku marketingu treści odbiorca otrzymuje je za darmo. Takie podejście dodatkowo podnosi atrakcyjność publikowanych treści.
  • Wartościowe informacje trafiające do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców budują ogromne zaangażowanie, ponieważ poruszają tematy istotne z punktu widzenia czytelników.

Co jeszcze obejmuje marketing treści? Przede wszystkim tworzenie angażujących newsletterów, e-magazynów, blogów, a nawet memów. 

Content marketing, SEO i copywriting – skuteczne połączenie

Profesjonalny copywriter potrafi stworzyć wartościowe i angażujące treści zgodne z zasadami SEO. Naturalne wykorzystanie słów kluczowych, w połączeniu z linkowaniem sprawia, że strona internetowa lub sklep e-commerce pnie się w rankingu wyszukiwarek (przede wszystkim Google). Im wyższa pozycja, tym większy ruch organiczny. Ta zasada jest niezmienna od wielu lat. Dlaczego? Ponieważ internauci przyzwyczaili się do klikania w linki, które pojawiają się na pierwszej stronie w wyszukiwarce. Co firma lub osoba prywatna może zyskać, stosując tę strategię? Przede wszystkim zdecydowanie więcej wartościowych leadów, które przekładają się bezpośrednio na zwiększenie sprzedaży. Kolejną równie ważną korzyścią jest budowanie pozytywnego wizerunku. Treści marketingowe charakteryzują się spójnością, dzięki której odbiorcy postrzegają markę, produkt, firmę, osobę bądź usługę w określony sposób.

Mateusz Łątka