Copywriting do mediów społecznościowych, czyli jak pisać posty

Budujesz konto firmowe od podstaw lub chcesz ulepszyć już istniejący? Copywriting, czyli tworzenie treści reklamowych, to coś, w czym warto się doskonalić, zajmując się firmowymi social mediami. Załóżmy, że wiesz już dokładnie, do kogo chcesz dotrzeć i jakimi kanałami. W tym artykule skupimy się na treściach dedykowanych na portale takie jak Facebook, Instagram i LinkedIn. Omówimy również uniwersalne zasady dotyczące pisania treści do social mediów oraz błędy, których należy unikać. Czytaj dalej, jeśli chcesz zaskoczyć swoich odbiorców ciekawymi, angażującymi treściami.

Jak pisać posty na Facebooka?

Zacznijmy od ustalenia częstotliwości publikowania treści. W przypadku Facebooka minimum to 2-3 posty tygodniowo, natomiast wpisy nie powinny pojawiać się częściej niż raz dziennie. Dużą skuteczność mają wpisy publikowane w piątkowy wieczór oraz w ciągu weekendu. Kolejną kwestią jest długość postów na Facebooka. Tu, podobnie jak w innych portalach społecznościowych, obowiązuje zasada, że im krócej, tym lepiej. Niektórzy eksperci wskazują na długość od zaledwie 40 do 150 znaków. Limit jest o wiele większy, ale realnie odbiorcy raczej nie przeczytają wpisu, którego długość przekracza 1200-1500 znaków. 

Jak publikować na Instagramie?

Na Instagramie warto publikować przynajmniej raz w tygodniu. Częstotliwość wstawiania nowych wpisów nie powinna przekraczać jednego w ciągu dnia roboczego. Statystycznie dobrze sprawdzają się następujące dni i godziny publikacji: poniedziałki, wtorki i piątki, między 10 a 11, wtorki po 14, oraz weekendy, od 9 do 17. Na Instagramie limit znaków ze spacjami w poście to 2200, wliczając w to hasztagi.

Jakie są zasady publikowania na LinkedIn?

W przypadku LinkedIn minimalna częstotliwość publikowania wpisów to dwa razy w tygodniu. Najlepiej sprawdzają się posty publikowane rano – dla wielu to idealna lektura w drodze do pracy. Do wykorzystania w poście na LinkedIn mamy 3000 znaków. Zalecana liczba hasztagów to od 3 do 5. Zaznaczamy, że hasztagi powinny być spójne z treścią wpisu. 

Uniwersalne zasady copywritingu do social mediów

Dobrą praktyką jest rozmieszczenie treści w ten sposób, aby nie stanowiła ona ciężkiego bloku, przez który trudno jest przebrnąć. Krótkie akapity, wypunktowania, niezbyt długie zdania – to sprawi, że tekst będzie łatwy w odbiorze, a w copywritingu przecież o to chodzi. Post warto zacząć od ciekawego nagłówka. Może to być na przykład pytanie, zaczynające się od „jak”. Zaintrygowany czytelnik chętniej zatrzyma się na lekturze posta.

W przypadku publikacji treści w social mediach wskazany jest umiar. Chodzi zarówno o częstotliwość publikowania, jak i długość publikacji. Każdy wpis powinien kończyć się wezwaniem do działania (CTA). Może to być na przykład zachęta do zostawienia łapki w górę lub komentarza. Co do komentarzy – na każdy należy odpowiedzieć w jak najkrótszym czasie. 

O czym pisać w social mediach?

Inspiracji na tematy postów do mediów społecznościowych możesz poszukać na portalach branżowych, forach i grupach tematycznych, a także innych kontach firmowych. Po pewnym czasie zapewne wsiąkniesz w temat do tego stopnia, że pomysłów będzie więcej, niż miejsca na realizację. Z naszej praktyki wynika, że użytkownicy mediów społecznościowych chętnie czytają:

  • Ciekawostki, nawet dość luźno powiązane z branżą, w której działasz. 
  • Serie wpisów – zobacz koniecznie nasze wtorkowe Porady z Ula na Facebooku.
  • Quizy i ankiety – w końcu kto z nas nie lubi w wolnej chwili sprawdzić swojej wiedzy albo zabrać głosu w jakiejś sprawie!
  • Posty dotyczące życia firmy – możesz poinformować o jubileuszu istnienia firmy, otrzymaniu wyróżnienia branżowego, albo osiągnięciach poszczególnych pracowników. 
  • Recenzje klientów. Prawdziwe opinie klientów to najlepszy dowód na to, że warto nam zaufać.
  • Odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania (FAQ).
  • Statystyki, raporty – liczby szczególnie przemówią do stałych bywalców LinkedIna. 

Jeśli mimo wszystko po jakimś czasie odniesiesz wrażenie, że wyczerpałeś już pomysły na tematykę postów, możesz zaktualizować starsze wpisy, albo zajrzeć do kalendarza nietypowych świąt. 

Ul Tekstów, czyli niezawodni pomocnicy od copywritingu

Pisanie nie sprawia Ci przyjemności? A może nie masz czasu na przygotowywanie wpisów? W obydwu tych przypadkach jesteśmy gotowi, aby zająć się treściami do Twoich social mediów. Wspólne ustalimy harmonogram treści i będziemy dostarczać Ci posty w uzgodnionym terminie. Copywriting do mediów społecznościowych to nasza specjalność – wyręczymy Cię w pisaniu postów na Facebooka, Instagrama i LinkedIna. 

Katarzyna Wacławska