Copywriter na czasie – trendy w content marketingu 2023

Czy copywriter musi pracować nad swoim warsztatem, aby wyróżniać się w branży? Przecież w zakresie tworzenia treści nie następują chyba żadne rewolucyjne zmiany…

Nic bardziej mylnego! 

Każdy profesjonalny copywriter powinien doskonalić swoje umiejętności oraz, co bardzo istotne, być na bieżąco z trendami. 

Jakie będą królować w 2023? Przekonajmy się.

Wyższa jakość treści jako priorytet 

Rok 2023 ma się wiązać przede wszystkim z naciskiem na lepszą jakość treści. Sumienne ich przygotowanie daje bowiem lepsze efekty niż działania promocyjne czy błyskawiczne generowanie contentu. Konsument dużo bardziej doceni publikowanie przemyślanych tekstów w nieco większych odstępach czasowych, niż bezrefleksyjne „wrzucanie” niedopracowanych treści. Należy przy tym pamiętać, że, przynajmniej na obecnym etapie technologii, sztuczna inteligencja nie jest w stanie zastąpić profesjonalnego copywritera. Teksty, generowane przez takie programy, posiadają błędy i brak im logiki.

Dłuższe formy tekstowe – pole do popisu dla copywritera

W zapowiadanych trendach w copywritingu nie brakuje zaskoczeń. Jednym z nich jest prognoza, że prym będą wiodły obszerniejsze treści. Wydaje się to niemal niemożliwe w dobie krótkich komunikatów tekstowych i clickbaitowych nagłówków. 

Tymczasem potrzeba tworzenia dłuższych publikacji wynika m.in. z wymogów Googla. Odwołują się one właśnie do zgłębiania poruszanych zagadnień, a nie jedynie hasłowego akcentowania ich istnienia. 

Ponadto coraz większą popularnością cieszą się w ostatnim czasie e-booki, obszerne raporty czy artykuły eksperckie. Ta tendencja ma przybierać na sile, dlatego każdy copywriter powinien bardziej „zanurzać się” w opisywane tematy.

Język inkluzywny kolejnym narzędziem copywritera

Każdy copywriter chce trafić ze swoimi publikacjami do jak najszerszego grona odbiorców. Dlatego stosowana przez niego narracja nie powinna nikogo wykluczać. Aby nikt nie czuł się pominięty tudzież dyskryminowany, warto zastosować język inkluzywny, czyli wolny od stereotypów i pełny szacunku. Publikacje tworzone w takim stylu dają odbiorcom poczucie, że są oni ważni i akceptowani bez względu na wiek, płeć, status społeczny czy poziom wykształcenia. Copywriter nie tylko wyraża w ten sposób swój szacunek do czytelnika, ale też jest skuteczny, bowiem stosowanie języka inkluzywnego zwiększa zasięg treści.

Trendy w copywritingu w 2023 roku – o czym warto pamiętać?

Copywriter powinien mieć na uwadze, że, według zapowiedzi specjalistów do spraw marketingu, bieżący rok ma odchodzić od sztucznego generowania zasięgów np. przez clickbaity. Teksty powinny być przekrojowe i skoncentrowane na danych. Czytelnicy coraz większą wagę przywiązują bowiem do statystyk, analiz i wykorzystywanych materiałów źródłowych. Tego typu publikacje nie tylko usatysfakcjonują czytelników, ale też pozytywnie wpłyną na wizerunek marki, która się nimi posługuje.

Magda Bebel