Artykuł sponsorowany to treść zawierająca lokowanie produktu, publikowana odpłatnie na zewnętrznych portalach o szerokim zasięgu. Od treści redakcyjnej różni się specjalnym oznaczeniem, np. „reklama” lub „treść sponsorowana”. Przeważnie zamieszczane jest ono na początku lub na końcu artykułu. Jednak, co warte zaznaczenia, artykuł sponsorowany nie jest przede wszystkim reklamą. Jego głównym zadaniem jest wniesienie wartości dla […]

Czytaj całość

Marketing treści w służbie promocji marki

Wszelkie działania mające na celu budowanie długofalowych i trwałych relacji z odbiorcami za pośrednictwem wartościowych treści określa się mianem content marketingu. W jego skład wchodzi szereg elementów, m.in. planowanie i publikacja treści na stronie www, działania promocyjne w mediach społecznościowych czy audyt tekstów. Istotną część marketingu treści stanowi copywriting, który zajmuje się najczęściej działaniami takimi […]

Czytaj całość

Evergreen content a newsy

Treści uniwersalne czy content oparty na newsach – co wybrać? To pytanie często zadają sobie właściciele firm, zlecając copywriterom pisanie tekstów na strony internetowe, blogi i do social mediów. Z jednej strony chcemy pokazać naszym odbiorcom, że jesteśmy na czasie, z drugiej natomiast wiadomo, że newsy dezaktualizują się w błyskawicznym tempie. Co zatem wybrać? Czym […]

Czytaj całość

Czym jest real time marketing? Dlaczego firmy powinny reagować natychmiastowo na bieżące wydarzenia? Jak to robić? W dalszej części artykułu postaram się odpowiedzieć na te pytania. Zacznijmy jednak od tego, że jeszcze do niedawna przygotowanie, przetestowanie i uruchomienie kampanii reklamowej zabierało marketingowcom nawet miesiąc. Jednak w 2023 roku, kiedy 7 na 10 polskich użytkowników Internetu […]

Czytaj całość

Kreatywność, skrupulatność, otwartość na nowe obszary tematyczne – to jedne z wielu cech, jakimi powinien charakteryzować się profesjonalny copywriter. Wśród nich szczególną rolę odgrywa także empatia, będąca filarem design thinking. Czym jest właściwie myślenie projektowe i jak powinien je wykorzystywać w swojej pracy copywriter? Sprawdźmy to! Kiedy powstała idea myślenia projektowego? Design thinking, czyli myślenie […]

Czytaj całość

Czy copywriter musi pracować nad swoim warsztatem, aby wyróżniać się w branży? Przecież w zakresie tworzenia treści nie następują chyba żadne rewolucyjne zmiany… Nic bardziej mylnego!  Każdy profesjonalny copywriter powinien doskonalić swoje umiejętności oraz, co bardzo istotne, być na bieżąco z trendami.  Jakie będą królować w 2023? Przekonajmy się. Wyższa jakość treści jako priorytet  Rok […]

Czytaj całość

Czy każdy copywriter ma swój styl?

Styl to pojęcie, które kojarzymy głównie z modą. Warto dobrze wyglądać, wszak jak nas widzą, tak nas piszą. 😉  Jednak styl odnosi się nie tylko do ludzi, ale i do … treści. Każdy copywriter ma swój styl – częściej używa określonych sformułowań, konstrukcji czy epitetów. Są jednak pewne normy, które sprawiają, że treść jest dobrze […]

Czytaj całość

W życiu codziennym przeważnie staramy się mówić i pisać poprawnie. A przynajmniej unikać rażących błędów. Badanie CBOS pokazało, że co piąty Polak uważa, że warto zwracać uwagę na poprawność językową, ponieważ „ludzie kulturalni powinni mówić poprawnie”. 12,3% ankietowanych odpowiedziało, że jest to istotne, bo „mówienie poprawne pomaga w porozumieniu się”.  Czy w mediach społecznościowych również […]

Czytaj całość
Skip to content