Jak pisać teksty dla branży kosmetycznej?

Polski rynek produktów kosmetycznych zajmuje piąte miejsce pod względem wielkości w całej Unii Europejskiej. W 2022 roku jego wartość wynosiła przeszło 6,5 mld euro. Mamy łącznie ponad 1200 krajowych producentów produktów kosmetycznych i toaletowych. Sektor beauty prężnie się rozwija – na półkach sklepowych, zarówno tych tradycyjnych, jak i wirtualnych, każdego miesiąca pojawiają się setki nowych […]

Czytaj całość

Jednym z czynników, który zniechęca potencjalnych klientów do danej organizacji, jest niemożność szybkiego znalezienia jej informacji kontaktowych w sieci. Należy zatem zadbać o stworzenie wizytówki NAP. Czym ona jest, do czego służy i dlaczego jej obecność jest tak pożądana?  Daj się odszukać w sieci  NAP jest skrótem od angielskich wyrazów – name (nazwa), adres (pełnoformatowy […]

Czytaj całość

Słowa łączące (z angielskiego transition words) nazywane są również słowami przejściowymi lub po prostu przejściówkami. To te słowa i zwroty, które łączą ze sobą zdania i akapity, sprawiając, że tekst staje się spójną całością. Pozytywnie wpływają one na jakość treści, czyniąc je bardziej czytelnymi. Stosowanie słów łączących sprawia, że tekst staje się przyjazny dla odbiorców […]

Czytaj całość

W każdym, nowo powstałym tekście, znaleźć mogą się niedociągnięcia. Najczęściej są to błędy literowe, do których zaliczamy przede wszystkim zmianę kolejności liter w wyrazie, pominięcie znaku bądź powtórzenie go czy też użycie wielkiej litery zamiast małej. Popularna literówka nie powstaje jednak na skutek nieznajomości tematu autora treści ani jego ubytków wiedzy. Błąd ten zdarza się […]

Czytaj całość

Zdaje się, że każdy z nas, bez względu na poziom zainteresowania ekologią, wie, czym jest smog. Najprościej rzecz ujmując to mieszanina, która powstała na skutek zanieczyszczenia powietrza. Powoduje niekorzystne zjawiska, takie jak mgły, które zaburzają widoczność. A czy wiesz, czym jest smog informacyjny i jaki wpływ może mieć na pracę copywritera?  Gdy informacyjna mgła przesłania […]

Czytaj całość

„Nie można wyczerpać kreatywności. Im więcej jej używasz, tym więcej jej masz”. Z tymi słowami, których autorką jest Maya Angelou, uznana afroamerykańska poetka, w Ulu tekstów zgadzamy się całkowicie. Copywriting to nie tylko nasza profesja, w której stale się rozwijamy i budujemy doświadczenie, ale przede wszystkim pasja. Dlatego też nigdy nie brakuje nam nowych pomysłów […]

Czytaj całość

Umiejętnie stworzony tekst kryje w sobie ogromny potencjał. Potrafi informować, wzbudzać różne emocje, nakłaniać do refleksji. Dla firm, które korzystają z usług copywriterskich, najistotniejsze jest jednak, aby zmotywować odbiorcę do podjęcia poszczególnych działań. Wymaga to szerokiej wiedzy i doświadczenia m.in. w zakresie określania grupy docelowej i jej charakterystyki oraz panujących obecnie trendów. Każdy profesjonalny copywriter […]

Czytaj całość

Dynamicznie zmieniające się trendy w social mediach wymuszają na markach dostosowanie sposobu komunikacji z odbiorcami. Rok 2023 niewątpliwie należy do narzędzi opartych na sztucznej inteligencji, których wpływ na tworzenie treści jest nie do przecenienia. Nieustanny rozwój AI jest powodem coraz gorętszych dyskusji na temat autentyczności i budowania zaangażowania. Z całą pewnością ChatGPT i podobne narzędzia […]

Czytaj całość
Skip to content