Kiedy copywriting był w powijakach, jego twórcy posługiwali się wiecznymi piórami i atramentem. Dziś copywriter ma do dyspozycji całą gamę narzędzi elektronicznych, oprogramowania, dopracowanych metod optymalizacji wyszukiwania i marketingu cyfrowego.  Kim jest copywriter?  Pewnie nie raz zastanawiałeś się, co właściwie oznacza wyraz „copywriting”? Podobnie jak wiele innych terminów związanych z Internetem i najnowszymi technologiami, jest […]

Czytaj całość

LinkedIn to platforma zrzeszająca aktualnie niemal 675 mln użytkowników, a co sekundę pojawiają się na niej 2 nowe osoby. Nie masz konta w LinkedIn lub zaglądasz tam sporadycznie? To duży błąd. Eksperci kariery zgodnie twierdzą, że aktywność na LinkedIn popłaca. Dlaczego miałbyś zakładać nowy profil lub ulepszać już istniejący, skoro social media zabierają Ci tak […]

Czytaj całość

Odkąd Peter Merholz ukuł w 1999 r. neologizm „blog”, w Internecie zaroiło się od wirtualnych pamiętników. Ich liczbę w języku polskim szacuje się obecnie na około 500 tysięcy. Jak stworzyć taki artykuł blogowy, który zainteresuje jak najwięcej czytelników?   Ustal grupę docelową Twojego bloga Pierwszym krokiem przed napisaniem artykułu blogowego jest wczucie się w potrzeby […]

Czytaj całość

Moment tworzenia treści przez copywritera to według wielu  nieskomplikowany proces oparty głównie na krótkim researchu i ubraniu w słowa znalezionych informacji. Tymczasem zawarcie w zleconym tekście wszystkich aspektów, oczekiwanych przez klienta, wymaga czasu i odpowiedniego przygotowania. Aby jak najlepiej zrozumieć wymagania zleceniodawcy, warto poza podpisaniem umowy, bazować na wskazówkach zawartych w briefie.  W jaki sposób […]

Czytaj całość

Blog firmowy jest sprawdzonym narzędziem content marketingu. Niemal 1/3 polskich firm prowadzi własny blog dłużej niż 4 lata. Niektórym, w dobie social mediów, blog biznesowy może wydawać się wręcz przestarzałym narzędziem komunikacji z klientami. Czy aktualnie nadal warto go prowadzić? Napisanie artykułu na bloga to zajęcie czasochłonne, a nie jest to przecież wysiłek jednorazowy.  Co […]

Czytaj całość

Zarówno treści na stronę internetową, jak i artykuły blogowe, powinny być zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek internetowych. Teksty pod SEO (search engine optimization) wspomagają pozycjonowanie stron. Dzięki stosowaniu się do wytycznych Twoja witryna ma szansę poszybować wysoko w wynikach wyszukiwarek. Oczywiście na pozycję strony ma wpływ również wiele innych czynników, jednak to właśnie na podstawie treści […]

Czytaj całość

Jak napisać informację prasową?

Informacja prasowa jest jednym z podstawowych narzędzi komunikacji agencji PR z mediami. Zgodnie z definicją jest to news dotyczący funkcjonowania konkretnej firmy lub instytucji. Najczęściej informuje ona o wprowadzeniu na rynek nowego produktu lub organizacji wydarzenia np. premiery, czy wystawy. Jeśli czujesz się na siłach – możesz przygotować ją we własnym zakresie. Kiedy jednak dojdziesz […]

Czytaj całość

Czy copywriter używa zdrobnień?

Piosenkarka Sanah bierze dziś „kawkę na wynos”. Grzegorz Markowski każe iść precz „do mamusi i do tatusia”. Zespół Raz Dwa Trzy śpiewa „Kołysankę dla okruszka”. O co właściwie chodzi? Oczywiście o zdrobnienia. A Ty pijesz kawę, kawkę czy kawusię? Dzwonisz do mamy, mamusi czy mamuni? Płacisz pieniędzmi albo pieniążkam, odbierasz ze szkoły dzieci czy dzieciaczki? […]

Czytaj całość